5 veckor och sen var det jul!

Räknar ner till jul, typ. Vecka för vecka. 5 veckor kvar, varav 6 st prov ska göras, varav 3 st är inbokade. Biologi, engelska, svenska, tyska, historia och fysik.
Åker in med Lollo till ridshuset tis-tors-lör-sön under veckorna nu, då det är skridskobana på vägen. I torsdags var det lektion för Laura, han var inte riktigt med mig då, men det var ju så mycket annat på gång samtidigt så det gick ju inte att hålla koll på allt! På lördag var det lektion igen, men denna gång för Mia, och det var riktigt roligt! Idag jobbade jag vidare med lite samma syfte, och det gick bra det. Ökade på med antal minuter galopp också, tog tid på fem minuter uppvärmningsgalopp och man kan ju fråga sig vem som var mest anfådd. Men måste nog säga att det var hästen ändå. Kan även upplysa världen om att jag inte tänker vara för lat för att byta till ridbyxor och istället ha täckbyxor i ridhus igen. Inte när det är någorlunda varmt ute i alla falll. 
De halvfärdiga pianolåtarna ligger på hög också. Listade upp dem och körde en väljaramsa, och spelar därefter klart en och en eftersom. Om jag nu ska ta mig någonstans. 
Boken jag läste var också seg. Då blir jag lite ledsen. Så då slutade jag läsa den och bytte, hur hemskt det nu än känns. Kanske klarar mig. 
 
Nuvarande låten som lärs in på piano.  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: