You don't have to attend every argument you are invited to.

Har det lugnt i skolan just nu, och det är skridskobana på vägen utomhus så det blir bara ridning när vi åker in till ridhuset. Då undrar jag; vad gör vanligt folk efter skolan? Det här med att rita/spela piano/läsa blir lite segt i längden, och för mycket serietittande gör en bara seg och osocial. Men att det är lugn period ska man inte klaga över, trevligt att inte ha en massa att göra hela tiden. 
Hade sovmorgon igår, men pallrade mig upp kl 6 ändå, tidigare än vanligt till och med, och åkte in med Stora Grå till ridhuset innan skolan. Roligt att vara igång igen, men skillnaden på hur mycekt häst det är att rida märks direkt. Behövs inte hårdare tag på något vis alls, men det krävs mer av mig för att hästen ska gå bra. Märker av att jag numera måste akta mig för att inte ge ex. igångsättningssignal fast det inte var meningen, för nu far Lollo iväg om jag gör det. Och det är ju bra, bara det är vid rätt tillfälle. 
Nå, återgår till att slappa. Blir bra det. 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: