We either make ourselves miserable, or we make ourselves strong. The amount of work is the same.

Massor av kramsnö ute idag. Mysigt när allt är sådär dämpat och mjukt, men hästarna har broddar och inga snösulor, så de vilar idag. Ägnar mig istället åt att plugga; av nån anledning tar energin aldrig slut på tisdag, speciellt inte i huvudet. Kan gå skola 8 till 3 och plugga från att jag hoppar av bussen till att jag går och lägger mig. Utan ridning och allt. Men sen är det rätt dött resten av veckan, så det gäller att satsa när det går. 
Jag kör på i riktigt novemberanda; har lyckats få ihop rätt många fina stickade tröjor. Har en speciell tekopp, två tepaket och honung. Tända ljus i min plugg/myshörna. Rätt bra att jag lyckats få ihop det till samma plats. Och boken jag läser nu, som det börjar lite dåligt med, går nu av bara farten. Synd att bra böcker tar slut så fort! Men har 6 st andra som väntar, så det är nog lugnt. Har även knappat in alla saker som händer i min kalender. Inga stora grejer, men roliga. Allt som behövs är att det blir kallare så att snön stannar kvar och så att det blir bra ridunderlag! 
 
Stora Grå och Tessa, senaste julafton :)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: