En lång dag

Det känns som att morgonen var flera veckor sen. Fast det var ju faktiskt bara ca 12 timmar sen...
.
Först ringde alarmet, 08.00. Låg och stirrade en stund, och märkte att Soffi vaknade. Stirrade en stund till, sen kravlade jag mig upp och klädde på mig. Soffi, den ungen, låg kvar i den varma sängen, och jag traskade vidare ner och ut för att släppa ut hästarna och ge de mat. Sen in igen, hämta Soffi, ner och käka frukost, fixa lilte grejer och sånt. Sen traskade vi ut, mockade, och hämtade in hästarna.
fixade iordning dom, for ut och red. Gick och hålla bra fart, så galopperade och allt sånt. Sen dumpade Soffi Lappen i stallet, och kom ut igen för att rida Gino lite. Medan hon red, tränade jag med Molly på gården. Den hunden kan ganska mycket trix faktiskt, fast än man inte riktigt kan tro det...
Lämnade båda hästarna i stallet, blöta och ätandes på lunchhö. Gick in själva, käkade, och fixade  det sista, innan vi åkte vidare till HR.
Väl där, fixade vi lite smått, och väntade på att Marie och Co skulle komma. När de var på plats, puttade jag, Soffi, Marie och Eve transporten från baksidan av stallet, till framsidan. Biff ;)
Lastade hästarna, klämde in oss i bilen och åkte till Kaakamo.
Väl där sprang vi omkring ett tag, jag fixade iordning Paloo åt Soffi, och cochade henne lite allmänt. Status ni vet ;)
In på Banan med häst och allt, de hann typ rida fram i knappt tio min, innan klassen började. När det var deras tur körde Paloo lite rodeo, och tillslut vägrade de ut sig.
Imn med hästen i stallet, och förbereda för nästa klass. Den här gången var vi i tid, och de hann rida fram längre. När d esen skulle starta, tog de sig till andra hindret innan de vägrade ut sig igen. Och det är inte ofta man får höra att Paloo har blivit utesluten pågrund av vägring... Men det var något slags plankhinder, på ett lite konstigt ställe, så det var väl delvis det som gjorde det.
Nå, skrittade av hästen och gick och käkade lite, tittade sista klassen innan vi börajde packa oss hemåt.
Väl hemma på HR igen, hämtade mamma upp mig och Soffi, vi lämnade av Soffi hos henne, och så åkte vi hem och satte in hästarna.
Nu har jag käkat middag, halv nio på kvällen, läst i min bok och sitter nu och skriver här. Jag har en otrolig värk i mina fötter och ben, efter den långa dagen...
Ja, om nu någon hängde med :) Har tyvärr inga bilder att bjuda på, men titta in hos:
www.souffipropp.blogg.se
så kan man npg hitta lite mer... ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: