Gino 26/4 & 27/4

26/4, igår: Gick ganska fint. Gjorde en upptäckt; Rid inte med händerna.
Nå, red fram ganska länge i skritt, både på kort och lång tygel. Travade igång, flyttade runt och så. gick sen över i galopp, det hela gick lite hackigt. Men testade bara sådär, helt oplanerat, en grej som Tessa berättat om, och det funkade ju som rätt fint :) Efter det, blev det lite... fel på något vis. Hur mycket eller hur lite jag än gjorde av allt, så gick han bara emot, drog och for framåt. Så jag stannade upp, saktade av till skritt. Och funderade på vad jag skulle göra åt saken. Bestämde mig för att sluta rida med händerna, utan att för den skull släppa tyglarna. Han stannade ju trots allt så fort jag lutade mig bakåt trots en massa galoppgrejer. Och efter det, nog gick det så fint att stanna, flytta runt på vägen, fatta galopp från skritt med massa tryck bakifrån, utan problem :)
-
27/4, idag: Red med Soffi. Siktade på lite lugn dressyr. Var lite halvt alltihop faktiskt, men hade inte så mycket ideer på vad vi skulle göra. Men gjorde lätta saker, som att byta sittben i kurvorna, rida rakt och ställa rätt i kurvorna. Hålla det balanserat. I galoppen rullade vi mest bara på, och när det var klart travade vi en kort bit för att ta en skrittpaus. Men efter det tog det som slut, hade inga ideer på vad vi skulle göra mera, klockan blev rätt mycket för Soffi skulle hem, så vi skrittade av :)
-
Värsta sommarbilden. Riktigt uttjatad också :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: