Gino 3/4

Jag och mamma studerade först sadeln och hur den låg väldigt noga, för att Gino har börjat få skav på ryggen, på ett ställe där sadeln trots allt inte ligger. Sen sat hackamoret dåligt, så bytte till bett, innan jag och ponnyn siktade vidare på Salmis. Skrittade hela vägen till grusvägen, där vi var tvugna att fortsätta skritta, för det var djup snöslaks över hela vägen. När vi närmade oss slutet försvann snön, så försöte trava. Gino var lite mycket uppåt som framåt, så när vi kom till slutet skrittade vi ungefär hela vägen hem, dels för att det inte gick att trava. Det hela tog härliga 45 minuter, men på sitt sätt välbehövligt. Väl hemma galopperade vi upp lite flås, skrittade ett tag och galopperade igen. Sen skrittade vi av, så hade alltså riit ca 1 timme och 20 minuter.
Jag och mamma studerade sadeln sen igen, men då utan alla saker som schabrak och liknande. Vi hittade inget fel, men man märkte att ju längre mot skavet man kom, dessto varmare blev det. Så planerar nu att se om det funkar att bara ett vanligt schabrak, har ju som haft en del saker på sadeln, delvis för att de suttot där sen tidigare. Men om det fortsätter på samma vis, då ska vi helt enkelt ta och byta sadel. På sätt och vis hoppas jag nästan att vi måste byta sadel för att jga gillar inte den han har nu, men då gäller det ju att den andra sadeln är skön och passar på Gino... Svårt och jobbigt sånt där...
.
Bild på hästarna från idag. Tagen med min långzoomkamera, medan jag stod inomhus i köket, var ju då hästarna ut i hagen (logiskt), och den enda var att zooma... har inte beskärt bilden alls :) Ganska nice ändå va??!! ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: