Gino 12/2

Drog ut så fort jag stigit upp, ungefär vid halv nio. Borstade snabbt och satte på allt vad vi nu skulle ha på, och så drog vi ut i Salmis!! Solen skiner och sådär allmänt fint :D Hade planerat att eftersom vi nu var så tidiga, skulle vi inte möta så mycket stora farliga maskiner, men självklart hinner vi inte långt innan det kommer stor gul traktor med jätteskopa bakom oss. Great lixom. Höga snövallar, smal väg, inga avfarter. Ännu bättre -,- Men till min stora förvåning reagerar ponnyn knappt. När gubben kör förbi vänder han lite på huvudet och sätter bakåt öronen. Jag satt allvarligt talat och gapade. En traktor typ två meter ifrån oss, och han reagerar knappt??!?!?! Han brukar ju för allt i världen flippa ut när vi ska förbi traktorer på håll!!! Eller så är det kanske jag som flippar ur, och han gör det på grund av mig...??
Hursomhelst lallade vi bara på framåt, galopperade lite längre sträckor och så. Han blev helt tossig när vi som vände hemåt, antagligen var det av det eller något, men det var gasen i botten direkt. Tänkte att jag låter väl honom springa, men försökte akta noga för de där rycken när han verkligen lägger gasen i botten och slutar lyssna. Kom ett sånt en gång, men inte i mer än kanske tre galoppsprång, eftersom jag tog tag och bromsade så fort jag märkte att han tänkte köra på. Men en rätt fin ridtur... Hoppade förbi en lastbil på vägen hem, den var tydligen farligare, och luktade bensin gjorde den också....
Äkta Krigarhjärta är det då allt!! Mitt Krigarhjärta dessutom ;)
Lilla hesten gillar att springa snabbt.... Det märks... ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: