Gino 2/2

Barbackatur med Soffi :) Kändes lite hackigt, och det bara... drog emot. Och det fanns bara en växel. Men red på vägen ett tag i mörkret. Tuffade på sådär. Sen skrittade vi hem, för äventyr i hagen ;) Red runt där ett tag, sen bangade jag och tog loss tyglarna från bettet och satte fast de runt halsen. Han lyssnade rätt bra, stanna, backa osv. En gång började han trotsa emot ordentligt, han skulle bara gå efter Lappen. Så jag högg tag i tränset och styrde han åt det håll jag planerat. Han blev nog lite missnöjd, men livet är hårt.
För lixom, han får ju inte gå efter Lappen om han känner för det när jag rider med ett helt träns, så varför ska han plötsligt få det bara för att jag inte har några tyglar??!!
Efter ett tag och liten vunnen kamp, hoppade jag av och traskade runt med min lilla vovve i ''koppel'' ;) Hade kvar tyglarna runt halsen, med en ände att hålla i, och sen gjorde vi lite saker. Han var nog inte riktigt på humör, men ledde runt några varv på volten, eftersom han inte riktigt hängde med på vad jag ville, och jag ville inte bråka. Sen traskade vi runt, stannade, backade, och flyttade bak- och framdelen, och just det funkade bättre än någonsin!
Sen i stallet testade vi på lite små olika tricks (utan godis) och så var det det :) På sitt sätt ganska bra saker vi gjorde ;)
.
Bild från förra året :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: