Gino och jag

Tänkte skriva ut om vart jag och Gino ligger inom de olika grenarna, vad vi vill testa på och hur vi planerat :D
Så.... Här kommer lite ;)
.
.
Dressyr
Det är ju som inget vi är haj på. Eller snarare jag, jag gillar inte riktigt just den engelska dressyren helt till 100. Den passar inte mig helt enkelt. Hellre skulle jag hålla på med den akademiska dressyren, men finns ju inte riktigt några tränare och så här uppe. Därför utforskar vi det hela själv, testar på lite egna saker och ser vad som händer. Så småningom kommer vi hitta rätt inom det :)
.
Hoppning
Efter många om och men så har vi ju faktiskt lärt oss att hoppa tillsammans :D Det tog ett tag :D Så, eftersom vi nu känner att vi kan det ganska bra, så sak vi rida fler kurser, och börja testa och tävla lite grann, när det nu kommer någon klubbis hit till Happis ;) Men det börjar faktiskt bli riktigt roligt nu när vi kan det, så vi tar nästa steg uppåt :D Det trappsteget är till att hoppa samma sak som andra klarar av, ta lite högre höjder och köra lite CR-tävlingar :D
.
Hahahah, för snart ett år sedan :D Vi utvecklas hela tiden ;)
.
Körning
Det har vi planer på att lära oss. Hur länge det nu också kommer ta.... :D Men när jag så småningom får tag på en sele, och sedan något slag av rockard, då kör vi fullt ut ;) Tills dess så ska vi tömköra vid de tillfällen som blir, fixa kontakten, säkerhet och sånt. Det finns ju massvis att jobba med bara där :D Så vi börjar från golvet där, och hoppas på att ta oss till första trappsteget snart ;)
.
Distans
Det är ju lixom.... Något nytt det också ;) Men planerna är i alla fall att till och börja med fa fara ut och rida själv i skogen, på andra sidan E4an, sen kör vi väl så långt som vi orkar där :D Det blir ju en hel del ridning tillslut :D Det kommer med tiden ;)
.
Western
Det tänkte vi ju testa på ett tag, och det har lixom dykt upp igen. Men när tillfälle ges, då ska vi köra :D Det blir ju kul och hitta på en massa saker :D Och bara för att man börjar med det, behöver man ju inte alltid rida just western. Men jag tror nog att det skulle vara ganska kul och passande för mig och Gino :D
.
WE
Working Equtitation (Stavning) Har vi faktiskt hunnit testa lite grann, här hemma på gården. Det lättaste var att öpnna och stänga en repgrind, vilket trots allt inte var så lätt, och det svåraste var att gå nära en hög pall med en vattenflaska på, och stanna med en bom mellan alla fyra hovar. Men det är också något som vi jobbar vidare på, något som kommer med tiden, tills vi blir lite modigare ;)
.
.
Dock är jag då så lat att det mest bara blir vanlig motions/ och dressyrridning varvat med hoppning och lektioner inne hos HR, än träning på WE, tömkörning och långa ritter. Men ah, vi skyller på det urusla vädret och kylan. Snön. Snart är det sommar och vår, och då har vi både lust, tid och pengar till att hitta på mera ;)
Tror jag fick med allting nu :D
Postat av: Emelie

Intressant läsning! :)

2011-02-09, 01:27:23 - URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: sofia

haha tänkte bara säga att western är riktigt roligt =)) Värt att testa!



2011-02-11, 07:26:12 - URL: http://ssofialohiniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: