Film

Sitter och tittar på Guldkompassen :) Den är bra, men som vanligt är boken som jag som vanligt läst innan jag sett filmen :) som vanligt. Efter det står det John Tucker must die som nästa film :) Alltså filmkväll ;) Och den... har jag också sett förut :)
.
.
Jag har kommit fram till varför allt känns mycket lättare och göra på våren. Om man jämför med hösten alltså.
På våren är nästan allting lika tungt för övrigt, det är slask, regn, skola, och allmänt likadant som på hösten.
Fast på våren är det ljusare och varmare än vad det är på hösten, men hösten är på sitt sätt finare mid sina löv i alla färger och den kyliga luften.
Den allra största skillnaden, är det som väntar framför en. På hösten väntar bara ännu mer mörke r, kyla, bara ett kort lov och så är det skola igen.
Men efter våren, då kommer sommaren. Sommaren med sin värme, med sitt lov, med långa barbackaturer, shorts, linne, barfota fötter, öpnna vatten, ljusa nätter och den härliga känslan av äkta frihet. Det, är vad som gör allting, så, så mycket enklare.


Jag älskar verkligen sommaren!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: