Gino 10/1

Nå, for och red på morgonen :) Snöade lite smått, men inget att bry sig om. Ut på isen drog vi, traktorspåren gick knappt att urskilja, täckta med snö som dom var, men dom gick att följa i alla fall, så vi gasade :) Först trav, och det var helt klart tung snö :D Sen gick vi över till galopp efter några skrittpauser. Var fullständigt omöjligt att sitta ( Inte för att jag försökte men ;) ) så stod upp hela vägen tvärs över isen och tillbaka. Tungt, mm, ja!! :)
Fortsatte lite grann på vägen sen, men vi skrittade väldigt mycket mellan. Försökte på att byta lite galopp, och det funkade... hyfsat :)
Skrittade av säkert en kvart, tjugo minuter. Och under den tiden måste jag sett ut som någon slags idiot, för jag försökte stå rätt upp, mitt över våra båda tyngdpunker och sen röra mig åt olika håll. Först trillade jag bara tillbaka ner i sadeln, men mot slutet, trots mina trötta ben, så gick det faktiskt bättre ;)
Red i ca 1 timma, och skrittade sammanlagt ungefär en halvtimma av den tiden :)
När jag sen hoppade av skakade mina ben något mycket, i nästan två timmar framåt också efter att jag slutat. Här saknas det lite benmuskler!!
Gino var också lite medtagen efter den långa galoppen tillbaka till vägen från andra sidan Vuonoviken.... :)
Postat av: Matilda;)

Hej, hej hej hej hej hej hej hej

2011-01-11, 11:34:32 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: