Gino 16/1

Kan börja med, det var bästa hoppningen på länge. Helt klart. Just det vi hoppade och gjorde för övrigt kanske inte var så jättekul. Men takten, lugnet, känslan...!!!
-
-
Det var en annan som red i ridhuset medan vi var där, så satte inte upp något hinder till att börja med. Så jag red fram i ungefär 30 minuter. Med svängar, halter, öka och sakta traven, skänkelvikning ( första gången jag någonsin lyckats göra en ordentlig på honom i ridhuset :) ), framdelsvändning, bakdelsvändning, galopp på volt osv. Ordentlig dressyr, och han blev riktigt mjuk och fin, jobbade och lyssnade. Dock blev han lite trött. Så skrittade vi runt en stund, och mamma satte upp ett hinder på ena långsidan bredvid en utav fläktarna.
Började trava igång, men red precis som tidigare. Hindret var ett kryss, styrde mot det, red fortfarande likadant, och han bara hoppade över det. Inget mer med det. Bara sådär. Så körde vi runt.
Krysset några gånger från båda hållen, skritt, upp till rättuppstående på kanske 50 cm, runt det några gånger, skritt, upp till 60 cm, hopp, upp till 70 cm, hopp, bara sådär. Lugnt, utan att tveka, ordentlig galopp, ja, ALLT!!! Helt otrolig skillnad!!
Har film från det, är så roligt att titta :D
-
-
-
-
-
Det är synd att jag inte kan få ut några bilder från filmerna, men men :D
Rolig ponny jag har :D
Postat av: Anonym

lägg upp fiilmen :D

2011-01-17, 13:38:27 - URL: http://ddanielasandlund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: