Gino 22/1

Lappen var inne, så jag traskade ut i hagen med ett grimskaft. Hade planer på att testa ett nytt sätt och rida enkelt på :) Tog av täcket, och klappade på honom osv. Hängde grimskaftet runt halsen och testade om han flyttade för tryck åt olika håll, och det gjorde han :D Satte grimskaftet runt nosen, gjorde en enkel knut så att det inte skulle ramla ner, och hakade ihop ändarna över halsen. Så kravalde jag mig upp och red :) Det var nog det bästa versionen jag testat :) Funkade prima, trav, halt, backa, bakdelsvändning, svänga och sånt :)
Hoppade ner och bytte till hacket, och så for vi ut på vägen :) Han var lite loj, svarade lite dåligt, men det får man ta. Ovanligt nog var det lättare att sitta i traven än i galoppen :) Men det är också något man får ta...
Red inte särskilt länge, men lite motion i alla fall :D
-
Bild från förra året :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: