Gino 24/1

Hade planerat att rida lite dressyraktigt, men all ork sög ur mig, och jag satt och bara stirrade rakt framför mig i stallet innan jag orkade ut och hämta honom. Tog bara in honom, borstade av täcket, satte på en hjälm och tog ett längre grimskaft. Och så gick vi ut på gården och tränade lite. Gick faktiskt jättebra, flyttade runt litegrann, inte alls mycket, och sen skickade jag ut honom på en volt runt mig. Först tjorvade han emot, men jag ledde ut honom och satte och gå. Försökte att inte göra så mycket, slappna av när han gjorde som jag tyckte, men ändå ha honom på så stor volt som möjligt. När han kom för nära, skakade jag i repet och smackade, och bara en stund efter jag gjort så började han trava. Av sig själv. Och eftersom han har varit så svår att få igång, så lät jag honom springa, bara följde med runt. Han travade på i ett ganska högt tempo, och jag blev snurrig nästan direkt :) Så vi höll på och springa runt ett tag, dum som jag var försökte jag få honom att galoppera, men det gjorde han inte. Vi tar det när det passar någon annan gång istället. MEn däremot så kunde jag springa med honom, i ''galopptakt'' utan att han blev arg. Vilket han har blivit förut när jag gjort så, fast i travtakt. Så egentligen gjorde vi en massa bra saker. Tränade lite på att lyfta ett ben efter varandra som förhoppningsvis ska bli spansk skritt någon gång också. Han är ganska haj på det nu, men vid det laget var han rätt ofokuserad, för att pappahade varit smart nog och sattit traktorn och brumma. Jag som hade tänkt rida på gården också.... men det var bara att glömma den saken.
Men för övrigt, var det jättebra träning!!
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: