Gino 25/1

Gick superbra att rida!!! Det var jättekul!! :D Hahahha :D
Red med tränsbett och nosgrimma med tyglar. Alltså dubbla tyglar :D Satte fast tyglarna, och hakade fast ett långt grimskaft, och tänkte longera några varv innan jag började rida ( barbacka ).
Flyttade bakdelen, han gick bara framåt och höll på och snurrade runt när jag gjorde det från båda hållen, så fortsatte tills han bara flyttade något steg in under sig. Sen skickade jag ut honom på volten, och han gjorde det ganska snabbt åt båda hållen på rätt små signaler. Travade kanske två halva varv åt båda hållen, sen avslutade vi det. Plockade bort det som inte behövdes och så hivade mamma upp mig och vi for och red :D Och det gick sådär superduper bra!!!!
Han var jättefin, gick lugnt i traven, som då var jättelätt att sitta ner i, lyssnade gansksa fint på avsaktningar, och när jag inte tog mycket/inte alls i tyglarna, sänkte han huvudet direkt och travade på i lugn takt. Vände och böjde på olika sätt nästan hela tiden, och gjorde galoppfattningar från skritt. Fattningarna gick nästan alltid jättebra, men självaste galoppen hade kunnat vara lite lugnare. Men för övrigt, var det bästa turen på jättejättejättelänge :D
Funkade jättebra att rida med bett och nosgrimma tillsammans!!!
:D
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: