Ginos träning :)

Tänkte att jag kunde börja planera lite hur jag ska rida Gino så att det blir lite mer planerat och varierat :)
Så....
.
Måndag - Ut på isen och jobba
Tisdag - Dressyr i ridhuset under lektionen
Onsdag - Bus/jogging ( Soffi kommer och rider med Lappen :) )
Torsdag - Vila/Skrittur
Fredag - Tömkörning/jogging
Lördag - Galoppträning
Söndag - Hoppa i ridhuset
.
Dra början känns det som. Han behöver mycket ridning, men också variation, och med tanke på mitt eget schema blir nog det här bra :)
Såhär tänkte jag hoppa sen på söndag...
På mittvolten, och så en massa svängar från alla möjliga håll :) Tänkte dressyrhoppa, alltså inte köra värsta hoppövningarna utan rida fram och skutta, rida lite och skutta lite mer, köra olika svängar osv. Alltså inte bara hoppa precis hela tiden :) Utan dressyra också. Får se hur det hela känns, om jag sätter upp lite slalom också, målet med det är ju lixom, det är ju ett hinder som ingår i WE där man kör galoppombyten mellan varje. Precis det klarar vi nog inte än, men vi kan ju ta det i trav i alla fall, och kanske i galopp - skritt - galopp. :) Vi får se :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: