Lappen 13/1

Åhh, ett så mysigt underbart ridpass!! Eller snarare ridtur :)
For ut rätt snabbt, ungefär direkt när jag kom hem, red barbacka ungefär som vanligt :)
Var rätt ovanligt många bilar som körde med de flesta åkte medan jag ännu inte kommit ut på vägen med Lappen. Men jag han inte långt innan jag ser sken bakom oss, vänder mig och och ser tredubbla rader med helljus som sitter flera meter över marken, komma rullande mot oss. Kan ärligt talat jag det var direkt panik och det enda som dök upp i min skalle var: OOH FUCK!!!!!!! Smal väg, snövallar, väg framåt och mot sidorna, men jag hade ju ingen aning om vilket håll lastbilsjäveln skulle åt??!?!?!?! Lappen som till råda på allt är rädd för lastbilar.... Tog första bästa nödlösning, vände snabbt mot den lägsta snövallen bredvid oss och styrde över och plumsade ut på en liten äng täckt med massvis med snö. Samma stund tuffar lastbilen förbi oss... Och till min stora lättnad stirrar Lappen bara på Gino borta i hagen, istället för att bry sig om lastbilen. Snacka om lättad jag blev!
Men efter det fortsatte vi ut och red i kanske en halvtimma. Och han var så fin och mjuk och snabb och glad och rolig... Så stor skillnad mot senast jag red honom!! :D Han lyssnade jättebra på så gott som allt. Det kändes bra!
Så våran snabbridtur var lyckad!! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: