Lappen 22/1

Före jag red Gino tog jag ut Lappen :) Tänkte träna på gården, men pappa började skotta så det gick då inte... Gick till bakdelen av hagen istället, var skottat där så inte så djup snö. Tränade på och flytta olika delar, backa, hålla avstånd när vi promenerade, travade lite och sånt. Lappen är riktigt svår, ett helt mysterium. Han är känslig, men han drar på utan tanke på respekt till personliga utrymmen... Ajaj, det är verkligen inte kul...
När jag fått någorlunda önskat resultat, tog jag in honom, tränsade och gick ut. Kravlade mig upp där också, for ut på vägen, men det var inte lätt och rida. Körde minst tre traktorer på vägen, på olika ställen. Lappen är ju inte direkt rädd för traktorer, men våran väg är inte direkt bred... Jag tänkte sluta rida, men såg mamma och gick och frågade om vi kunde fara ut på Salmisvägen. Vi fick, så vi drog iväg. Host*, barbacka och utan väst. Men, det är ju Lappen :) Har fått uppleva min första barbacka uteritt alltså :D Var sådär mysigt och fint.... Solen sken.... vi travade på.... Ditåt gick det rätt lugnt, galopp och hela köret, men hemåt gick det... lite snabbare ;) Hn grävde sig framåt, väldigt snabbt, men eftersom han inte har någon direkt kondis, så orkar han ju inte särskilt långt. Så jag satt, gjorde förhållningar och väntade. Efter kanske uppåt hundra meter gav han upp :) Inte särskilt förvånande :) Så travade vi lite, och skrittade hem :)
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: