Lappen 24/1

Jag hade planerat att till att börja med ta på grimman på ett bra sätt. Eftersom han har börjat vända sig bort när jag ska sätta på den. Och nog gick han iväg idag också... Vanligtvis brukar jag vänta till att han stannar och sen ta fast honom, eller ta fast honom innan han går iväg, men idag väntade jag tills han stannade.... och fortsatte vänta... och när han inte kom tillbaka, drev jag iväg honom. Tog oss till bakre delen av hagen, och jag började vänta på att han skulle komma fram. Vi gjorde lite så, fram och tillbaka, sen började jag backa, och han följde med. Så när han kom fram klappade jag länge och tänkte sätta på grimman, men så kom Gino och störde oss, så var tvungen att försöka igen. Men det gick snabbare, så vi gick in i stallet, fixdae det som behövdes där och så. Tog dubbla tyglar, tränsbett och ett bettlöst träns. För lite experiment :) Skrittade bara, var svinkallt och äckligt. Inte det minsta mysigt.
Men ah, vi gjorde ju framsteg i hagen i alla fall :D
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: