Lappen 3/1

Idag har jag och Lappen hittat på en massa olika saker :)

1. När han var själv i hagen, gick jag dit med klicker och godis. Bad honom att lyfta på ena benet, klicka och så godis. Upptäckte snart att klickern knappt hördes, och det funkade utan, så den åkte ner i fickan. Sprang runt lite grann, först skrittade han bara efter, men senare började han trava också, slänga med huvudet och slå med hovarna :) I början var det helt klart tanken på att jag hade godis som fick honom att följa efter, men han fick inget när han väl kom fram och hängde sig på mig, så han verkade sluta tänka på det ett tag. Så vi busade runt ett tag, och tränade sen på buga. Han stannar nu nere mycket längre, han står inte helt med benet i backen, och han har inte fattat att det är lättare att flytta bakbenen så att han står stadigare, men han fattar grejen och bjuder lite på det själv också.
-----
2. Byggde upp lite slalom och bommar, och tog grimma och det långa grimskaftet. Så gick vi på volt, slalom, mellan bommar där vi stannade och backade, och så över någon bom också :) Något svårkontaktad var han i början, men det funkade bättre sen mot slutet.
------
3. Satte på ett par tyglar på grimman, och så slängde Becky upp mig :) Gjorde allt som jag vi gjorde tidigare, förutom att gå på volt. Där var han också lite svårkontaktad i början, men det var mer jag som inte riktigt hängde med på allt. Men det tränar vi på :)
-----
4. Gick in i stallet, bytte till ett ''vanligt'' träns, och for ut på vägen där vi travade. Becky och Soffi hängde med med kamera och spark. Red runt i kring, och for sen ut på isen, där han blev som förbytt. Hej expresslok. Och den här gången var det INTE kul!!!! Blev väldigt arg på honom flera gånger, men kände för att behålla någorlunda kontroll. Dock har jag lite dåligt samvete över tiden ute på isen, men det är sånt man får ta. Vi gör det på ett annorlunda sätt nästa gång. Ett bättre sätt.
Dagens favoritbild :)
Mer utav dom kommer troligtvis senare :)
/S

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: