Lappen 31/1

Hagen var det som gällde för oss :) Planerna var ridning i grimma :) Och för att vara oss, gick det väldigt bra :D
Tog av täcket när han stod i hagen, sen satte jag på repgrimma och långt grimskaft. Klappade runt på honom, och flyttade på bakdelen. Först gick han emot otroligt mycket, men sen gav han efter, och efter det flyttade han bara jag viftade och tittade mot bakdelen :)
Gick runt lite, sen satte jag grimskaftet som tyglar, krånglade fram honom till det snötäckte badkaret och hoppade upp :) Gick förvånansvärt bra, hade med ett dressyrspö som hjälp. Man kan dela upp hela ridningen i ungefär fyra delar. Först lyssnade han superbra, sen fick jag börja ta/dra lite mer för att han skulle hänga med, sen tänkte jag avsluta, och då blev jag arg på honom för att han ignorerade mig totalt och gick bara mot grinden (ville antagligen in och tröttnade), och efter det lyssnade han rätt bra igen :) Det kanske bara var tre delar, men ändå ;)
När jag hoppade av var vi i bortre delen av hagen, knäppte lös honom och började gå. Stannade, sprang, stannade och gick. Och stannade :) Funkade prima, han travade med helt utan problem. Kanske inte riktigt visste att han var lös. Men han lyssnade jättebra i alla fall!
Kulkul :D
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: