Respeeeeekt, polar'n!!! :D

Jag har valt att träna med godis när jag tränar olika trick med hästarna. ( Dock vet jag inte om jag vill kalla det just trick, men det hör inte riktigt hit ;) )
Det funkar ju och sådär, men jag har ett problem, vilket är väldigt vanligt. De börjar självklart att tigga. Och troligen utav den simpla anledningen att de inte har den respekten de borde ha för mig. Simpelt. Men något som betyder mycket. Skulle väl kunna träna utan godis, men man får ju på sitt sätt en klar fördel MED godis, eftersom de båda älskar mat, och blir helt klart mycket mer villiga att göra det.
Men trots det, börjar de tigga. Gino gör det otroligt nog inte lika mycket som Lappen. Men Lappen är ju trots allt ett mysterium. Inget att bli förvånad över.
Men hur som helst. För att få de båda att sluta att tigga helt, är att skaffa sig mer respekt och vanor.
Respekt så att de accepterar att de inte kan tigga när som helst och tro att de får ut något av det, buffla på mig för att få tag på mer. Osv.
Vanor där de vet att när de gör olika trick, så får de inte tigga, inte koncentrera sig på godiset utan på mig. Osv.
Åter igen blev det snurrigt, men jag vet nog ungefär själv vad det är jag menar :)
-
Dock kan de båda gör trick utan godis, som på bilden. Jag har gjort just det här flera gånger, och haft gräs kanske två gånger utav de? Under sommaren älskar Gino när man kliar honom, så det var det enda som behövdes...
( Börjar fundera; Säger ju själv att de kan göra trick utan godis, så VARFÖR ANVÄNDER JAG GODIS!!?? Kan egentligen svara på min egen fråga. Jag är människa, trög i skallen och har bråttom med att få resultat. Resultatet kommer snabbare när jag har godis.
Ajdå )

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: