Allt

Igår upptäckte jag att det är kul och rida igen! Hade ju värsta nergången då i mars - april, jag körde slut på mig själv totalt, sen maj - juni var det helt nere, det var som över men det gick inte och komma igång igen, med allt. Hästen var påväg till Mamma Scan varje gång jag såg honom, skolan var skit och allt sånt där. Sen blev det ju sommarlov, och det tog ju som några veckor att hämta upp det, men nu är det tillbaka! Det är kul igen, allt! Värst var det att det inte var kul att rida...
Härliga tider ;)
Idag var vi ute på ''nya'' vägar igen :) Ut i Vuono ;) Samma väg som Den här gången - New Roads. Men idag så for vi dit igen, höll oss på sidan och sådär, och det var faktiskt rätt bra :D Och det var ju långt ändå.... Hahah :D
Vi rullade på i galopp, och vi kom en bra bit... ändå fortsatte vägen :D Nå, vände och hade en liten skrittpaus sådär. Hör då att det kör en lastbil nånstans, son låter väldigt konstigt. Men tänkte att det var väl från den andra vägen, som kanske är närmre än vad jag då trodde. Men så fint var det ju inte. Det klickade till i hjärnan efter en stund;
- Det där låter alldeles för konstigt.
- Den kommer hit. NU.
Och fast än jag vet att Gino troligtvis inte gör något, så var det ju ändå lite sådär småläskigt. Vi trampade ner i diket bredvid vägen, lastbilen med dubbla släp rullade förbi och Gino gjorde ingenting... Ja, det är ju som sådär :) Hahah, värsta lättnaden! :D
Efter det rullade vi tillbaka i galopp till skogsstigen där vi travade ock skrittade av :) Roligt var det!
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: