Andra timmen av dagens ridning

Vi får låtsas som att jag älskar de snea bilderna... Lyckas helt enkelt inte vända dom!!! Damp :@
-
-
Till kvällen for jag och Gino iväg igen, barbacka och med det hela kapsontränset! Kapsonen var ju som sagt lite förstor, trots att jag gjort nåra fler hål, men fixade det sen senare under kvällen så nu borde det sitta prima!! :D
Håller på och rider lite smådubbla pass den här veckan, dels för ponnyn mages skull och dels för att vänja lite sådär onödigt för lägret!
Men, trots att vi varit ute på en heeemskt jobbig tur tidigare, så var det då inget fel på energin!
Och åter igen, sådär som det brukar vara, kom jag på att jag sitter barbacka, vilket är sådär jättesmart nu när hästen inte sprungit så gott som alls de senaste dagarna, först när vi börjat trava igång och kommit en bra bit och Gino far omkring som om han hade hjul under hovarna. = Snabbt :) Men det gick bra ändå!!
Han gick riktigt fint, gjorde mycket sidsaker som skänkelvikning och öppna, och hålla stöd och jämnt tempo, och inte springa aaaallt för snabbt ;)
Funderade lite grann, när vi galopperat lite snabbare, att sådär, undra om du ens kan röra benen snabbare? Kontrade tanken direkt med, Ja, det kan han, han kan studsa som nån ***** kanin och springa ännu fortare, samtidigt.
Nå, en trevlig tur hade vi allt, trots att jag inte kunde sitta kvar mer i slutet för att det skavde så på benen från allt hår och svett från Gino! Härligt alltså :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: