Ja, precis så!

-
Det var ju det jag sa! Precis så! Testade den först, och den var förstor, så tog och kortade upp allting, och nu sitter den såhär :D Ganska bra för att vara andra försöket tycker jag!! :D nog för att knutarna på sidorna om mulen skulle kunna sitta lite högre upp, men det här funkar det också :D
Testade den när jag skulle hämta Gino från hagen, och jaa, den passade ju :) Nå, efter en kort stund när jag var där i hagen, märkte jag hur attackerad man blev alla knott! Var helt sjukt, det bara prickade och slog i ansiktet och armarna! Tänk hur hemskt det måste vara för hästarna.... Så vi sprang hem till stallet, full fart!
Red barbacka med dubbla tyglar, bett och nosgrimma. (Har beställt en semikapson, väntar på den).
Gick rätt bra, tappade tålamodet en gång i början, sådär som man inte ska göra... Men tänkte på det direkt och gjorde inte om det ;)
Sista galoppen var riktigt fin, bra med fart, rakt fram och bra arbete. Så skrittade av då, från marken.
När vi nästan gått klart kom det en bil, och gick då till sidan. Vet inte riktigt vad som hände, han stod mitt på vägen med bakdelen så petade mot den för att han skulle flytta sig, och då kastar han sig om ut på vägen, och håller på och far omkring där. Men bilen tog sig förbi, och efter det kollade jag igen. Petade på bakdelen, la tryck, tyngde mig mot, men han bara backade eller gick framtåt. På ett väldigt blockerad och istadigt sätt. Sen var det helt haffsigt resten av vägen tillbaka. Kände att det kokade under hjälmen där på slutet. Så det ska vi träna på. Grunder och nu banne mig ska de sitta ordentligt när vi är klara! Och vi börjar med det imorgon. Det är inget vi börjar imorgon för att jag orkar inte nu, det går väl ändå, utan VI BÖRJAR IMORGON. Punkt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: