När man tager vad man haver...

Idag har jag hängt tvätt, kastat ved, ätit godaste blåbärsglassen någonsin, hackat på pianot, tricktränat med Gino, kliat på Lappen, ridit Gino och handlat på Hööks :) Och skruvat isär rören på toa för att det blev översvämning på grund av håriga hästtäcken i tvättmaskinen...
Händelserik dag ;)
Från Hööks har jag köpt, som det kommer komma bilder på så småningom när de är i användning, ett träns, ett stycke tyglar och ett bett.
Det hela är ju fortsättningen på vad jag säger; ska bli ett riktigt kapsonträns. Säger jag att det heter, vilket det säkert inte gör.
- Men jag har ju då nyligen beställt en semikapson som kommer nån gång nästa vecka.
- Sen ett träns, närmre bestämt ett islandsträns, där jag lämnar bort remontnosgrimman, och har nacktycket och kanske pannbandet också. (Grejen är att det bara sitter ett spänne i nacken och det är utan käkrem.) Hade först tänkt beställa ett helt rent nackstycke, men det blev såhär istället. Kapsonen trär man igenom på samma ställe där man har bettet.
- Bettet är ett kimblewickbett, ett bett med hävstångseffekt, och det mildaste i sin klass. Troligen det bästa som passar Gino.
- Sen blir det ju då dubbla tyglar, och jag har då köpt ett par helt släta lädertyglar, väntar på att det ska komma in fler sådana, det fanns inte kvar fler i rätt storlek. Nån gång nästa vecka var det. Väljer just sådana för att det blir för mycket att ha i handen annars.
Så, kapson och tyglar till den saknas. Sen har vi vad man kan kalla för ett akademiskt kandar. Tror jag! :D
Och det skaffar jag då till mig och Gino, för att det är det han verkar gå bäst på. Eller inte ens verkar, han gör det!
-



När man tager vad man haver!
Såhär har det sett ut tidigare när vi testat det här, väldigt hemmagjort och fint, sådär som det brukar vara hemma hos mig! Men han har aldrig gått så fint och bra. Speciellt med ett bett i munnen. Han är som väldigt krånglig med det där... Men jag tycker man ser på hans min också, på de två översta bilderna, att han tycker om det, accepterar det riktigt bra. Han brukar som inte se ut sådär... :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: