Trafiksäker ponny

Vad jag då kommit fram till, vilket säkert märks också, är att Gino är väldigt trafiksäker. Lappen också då, men det kan man tänka sig ganska lätt. Det kan man däremot inte med Gino, full i fart, med sina drakljud, stirrande blickar och sin hispighet. Ja, alla som träffat Gino nån gång vet ju hur det är ;)
Men han är ruskigt trafiksäker, ungefär 90% skulle jag säga. Han reagerar inte på;
bilar, med och utan släp
cyklar (haha, cyklar ju med honom också)
skotrar (fast de kan vara lite småläskiga ibland)
crossar, motorcyklar, vespor, sånt i alla former
lastbilar, något jag verkligen fått reda på senaste dagarna
trakorer (som ändå också kan vara lite småläskiga ibland, men bara ibland)
bussar
husvagnar (det fick jag också reda på idag, när det kom en radda på sådär 7 st och inget hände)
Ungefär allt va?
Det enda som är riktigt läskigt, och då menar jag verkligen RIKTIGT läskigt, är bandvagnar. När vi ser sådana, då sticker vi direkt. DIREKT. Med riktigt hög fart. Men hur ofta träffar man på såna liksom? Och vem kör ens runt i såna? Tyvärr är det ju så, att våra grannar gör det. Men vi tar det med en nypa salt, fäller ut vingarna på hovarna och flyger iväg ;)
Nu sitter jag och skriver såhär, och så kommer han väl börja sticka iväg för allt som låter :D Äh, ta i trä :D
Men jag är himla glad över det. Att han är såpass säker, för säkerheten för oss båda blir ju så himla mycket större! När det är lugnt för honom, då riskerar jag inte att ramla av så fort det kommer något, och han skadar sig inte om han sticker iväg någonstans. För han gör inte det. Himla glad över det.
Hahah, det ljusa pinnen som låg tvärs över stigen idag, var så mycket värre än lastbilen med dubbla släp. Pinnen var livsfarlig, den tvärstannade vi för och kastade om ;)
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: