Vännäs

Såg att både soffi och becky skrivit om det kommade ridlägret nu på måndag - fredag. Funderade på om jag också skulle slänga in något om det?? Så... gör väl det :)
-
Jag har något mer på gång än de två skulle jag tro, efter som ingen annan än Gino ska med!
Tänkte plocka med mig honom, dels för att det skulle vara kul, dels för nya erfarenheter och få rida för helt nytt  folk två gånger om dagen och lära sig en hel massa saker! Då får vi nog troligen en bra start inför hösten, ridterminen, tävlingar och allt som följer :D
Mitt krigarhjärta får följa med lika nära som min egen skugga.
-
-
Kommer då inte ihåg allt vad som ska med... Men kan ta det lite halvt sådär. Ska ha alla Ginos saker i Tessas gamla tävlingsskåp i alla fall :)
-
X Flugmedel, Helosan, Tjärsalva
X Borstar
X Benskydd
X Schabrak
X Sadel
X Kapsonträns, Pullarträns ( + Hackamoredelen )
X Martingal
X Lädergrimma, Vanlig grimma
X Grimskaft
Och så var det säkert nå annat som jag inte kommer ihåg!
-
Jag ska då ha:
X Kläder
X Godis, Vattenflaska (Ingen läsk! Usch nej)
X Kamera m.m.
Och allt annat såntdär tråkigt!
-
Nog för att jag och Gino skulle ta oss ganska långt, till och med igenom en ridlägervecka, med bara kläderna vi (jag) har på oss, en hjälm, en grimma och ett långt grimskaft. Vad jag tror och är väldigt säker på, fast vem vet, så tror jag att vi skulle kunna göra allt sånt som uteritt och hoppning barbacka och med grimma. Det är ju trots allt bara något bettlöst o rida på. Men definitivt barbacka, det vet jag. Hahah rörigt det där blev. Soffi trodde inte riktigt iaf på att vi skulle klara det... Hm...
-
Skulle kunna skriva up schemat för Gino resten av veckan också:
Torsdag(Idag): Fm. Jogging - Em. Hoppning på HR
Fredag: Fm. Uteritt - Em. Dressyr
Lördag: Fm. Skrittjobb - Em. Galoppträning
Söndag: Uteritt/Dressyr
Ungefär något sånt blir det nog :)
-
Nå, snart ska de tre blondinerna och katapulten till ponny iväg och göra Vännäs osäkert, precis så osäkert som Soffi sa!
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: