Vildhäst

Nu har Lappen fått vara vildhäst i några veckor och jag har tagit mig i kragen, så idag åkte hästen in i stallet för första dagen av ompyssling och ''igångsättning''. Hahaha, tro inte ens på vad jag skriver :D Under vintern och våren sa jag så ofta till mig själv, att under sommaren ska jag rida Lappen bra och ordentligt! Sa det så ofta att jag verkligen trodde det, men man ser ju hur det går.... Fast sommaren är fortfarande lång ni vet!
Nå, pysslade om honom, håller mig nere på marken då skorna börjar glida lite snett, men det är lugnt. Gick en promenad till stranden, där han åt gräs, plaskade i vattnet och rullade sig i sanden.... Ja :)
Påväg tillbaka kom det en pappa med sin flicka, en utav stuggästerna eller vad man ska säga, och frågade om hon flickan fick testa rida :) Så då hade vi lite barnridning också, sådär mitt i allt :) Sådär fint mitt i sommaren ;)
Planerna är i alla fall att promenaderna ska fortsätta ;)
Återstår att se för vildhästen....
Postat av: kaisa

finns det något som gör geronimo och lappen sådär arga, som t.ex att dom försöker sparka om man t.ex klappar under magen eller något sånt? :) verkar som om dom är glada och snälla hela tiden, är dom det? =) söta hästar!!

2011-07-09, 00:05:50 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: