3 i rad

Funderade lite på hur snabbt allt gick med hästarna.
Det känns som att det var minst 2 år allt tog, minst, men närå. Mycket snabbare än så.
-
Hösten 2008 började jag rida Lappen en gång i veckan, världens himmelrike liksom.
När det blev 2009, just kring jul och nyår, blev Lappen min helt egna häst, den första, då Sanna for iväg och hade annat för sig. Där känns det som att det gick jättelång tid, men sen, under sensommaren, slutet av lovet, for Tessa också iväg och hade annat för sig, och då kom även Gino till mig, och blev efter ett tag som min egna, den andra.
Vid jultiden, december, for också Linda iväg och hade annat för sig, och då kom Steffi också, som min egna att rida varje dag, den tredje.
Så, efter nyår, till våren 2010 hade jag tre hästar att sköta och rida varje dag, ett år tidigare hade jag ingen häst alls. De kom bara på rad liksom... Steffi åkte ju sen då, men saken i sig.
Det var inte direkt något att klaga om men om jag verkligen hade fått välja, hade jag nog troligen själv velat leta en häst, farit och provridit och valt ut en egen häst som passade mig. Nu blev det ju inte riktigt så, istället fick jag ett expresståg, en kanonkula och en bitch. Jag hade ju tidigare börjat sjuan och hade ganska fullt upp med allt. Och det hela blev lite ett kast över huvudet, en hink med iskallt vatten.
Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det gick ju ändå. Idag är jag rätt så glad över det jag har, det jag fick och det jag lärde mig.
Inte mycket mer än så. När jag simmade ute på djupt vatten utan land i sikte, såg alla andra mig ligga på en solig sandstrand i bikini, med gratis glass och glada miner.
Det alla såg var inte det som var verkligheten.
-






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: