Gino 13/3

Ruskigt bra ridpass idag!! Har seriöst inte gått så bra på riktigt länge :D På sitt sätt en väldigt bra avslutning på lovet ;) Kan börja med att säga att jag bytte bett, till ett smalt tredelat, för att se hur det funkade. Skrittade till stranden, travade igång på långa tyglar, och jag försökte träna på balansen. Stod upp med utsträckta armar och svängde runt, satte igång i trav och sånt :) Inte det lättaste ;) Nå, när vi kommit igång började vi galoppera, kort galopp och runt på en volt på en liten plan som finns på sidan av vägen. ( Ganska bra är den, man går längs vägen, in på en volt, och så ut på vägen igen ;) ) När vi var klara med det, traskade vi till gården där jag lagt ut två bommar bland bilarna. Var tänkt att någon skulle komma och flytta bilarna, varenda ne i huset förutom just jag kan då köra bil, men inte kom det någon. Så vi red runt med bilar om sittpunkt på volterna, och ja, det gick riktigt bra :D Över en bom, halv framdelsvändning, över nästa osv. Sen tog vi en helt tom volt, och på en halvcirkel tog vi halt, skritt, galopp, och halt så snabbt som möjligt. Blev högst två travsteg innan vi kom fram till en halt :)
Ja, det blev lite mycket, men kan lugnt säga att han var jättefin, och han gick jättebra med det tredelade bettet också :D Högg inte i det en endaste gång, sådär som han brukar på det andra :D Och då är det riktigt bra ;)
.
Bild från igår :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: