Gino 14/3

Galopp var det som sagt på schemat :) Red fram lite annorlundare än vanligt, skrittade till stranden, travade på halvlånga tyglar hemåt, och sen började vi galoppera, där också på långa tyglar i lätt fart, lite igång sättning sådär. Vet inte om det var så stor skillnad, men lite variering blev det ju, och det är bra :D
Nå, galopperade största delen av ridpasset, men med lite skritt och trav emellan. Tränade på galoppfattnigar, och att öka och sakta galoppen. Bra träning, funkade ganska hyfsat. Kan tänka mig att han var lite trött i benen från igår, så därigenom tänkte jag att vi tar mycket lösgörande i trav imorgon, mycket böj och sådant, nu när vi ska till stallet och rida :) ( Är teori, så rider före lektionen :) Vi ska köra lite gul stil ;) )
I alla fall, red i ca 1 timme och 20 minuter :) Ganska roligt var det :D Red som sagt på hacket, och utan martingal. Lite knepigt det där med martingal, egentligen behöver han inte den,  mer än när man hoppar och det är regnigt/blåsigt väder eller om man far ut och rider kanske. Men ändå sätter jag nästan alltid på den, mest av gammal vana. Så nu tänker jag ganska mycket på det, och tar inte den såvida det inte känns nödvändigt. Och det märks när vi rider utan, då han kan gå väldigt högt upp med huvudet, till exempel när man ska fatta galopp eller liknande. Men det är dels en tränings och styrkesak, det är något vi måste jobba på. Därigenom, när vi idag red och skulle fatta galopp fick jag flera gånger känna manen flyga i ansiktet. Hahha :D Men, det kan faktiskt dels ha och göra med att jag har en stor ovana att luta mig framåt när jag fattar galopp, och dels för att manen hans faktiskt blivit längre ;)
.
Random bild från någon ridtur nu i vinter :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: