Gino 20/3

Japp, Hoppkurs för Kicki!!
Låg tre bommar på rad, började träna på att gå över dom direkt. Eller försöka gå över dom. Ville absolut inte gå, så jag hoppade av, släpade över honom (Låter nästan hemskt :D) hoppade upp och red över. Är man en fjantig tönt så är man... Inte mer med saken. Sen började vi galoppera och hoppa igång, och han var värsta studsbollen, och då menar jag verkligen värsta! Men tänkte för mig själv, att det är väl bara och vänja sig. Alla hästar var helt galna, och Cornelia bockade av Jessi och började rusa runt, och Gino gör ju inte annat än steppar runt och står och gör ''drakljud'' och stirrar på saken som rusar runt framför honom :D Skrattade hur mycket som helst :D Alltid lika galen ponny... Nå, fortsatte och hoppa, eftersom tog vi oss över, på alla möjliga höjder. När vi skulle ta oss över en serie på tre hinder, två första nere på marken blev det X antal tvärnitar. Vi kom i galopp, och det tog verkligen stopp. Så Kicki tog ena tygeln, och ledde över oss över de två första bommarna innan hon släppte taget och vi kastade oss över det sista.. krysset. Hade inget grepp om tyglarna, de bara hängde i händerna på mig och Gino satte fullt ös, men det gör som inget. Den fulla kontrollen är inte särkilt nödvändig för mig, efter en sommars barbackahoppning i grimma ;)
Nå, tillslut blev det hela som en liten bana, och vi tog allt på en gång! Jättekul var det faktiskt :D Inga bilder, men någon gång ska vi fota när det är kurs ;)
Hästen ser ut som att han badat i en swimmingpool när vi är klara. Värme och vinterpäls är ingen bra kombo ;)
Kontroll... Eller så... kanske... inte...
Var bara glad när du tar dig över med hästen, inte utan.
;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: