Gino 21/3

Startade fint, tills det började ösregna...
Red med sadel och hack, och galopperade ganska mycket :) Var rätt kul, hade stiglädrena från igår, så alltså ganska korta :) Det är lättare att rida Gino med korta läder, men skönare med längre och så får jag ot i ryggen om jag rder med korta... ;)
Nå, vi trallade omkring ett bra tag, tillslut tröttnade jag lite grann, Gino också tror jag. Plus att det blåste storm och ösregnade. Så från en liten snilleblixt fortsatte vi träna på lite westernstilade saker :) Flyttade i något som liknade Sidepass, fortsatte med att träna på att snurra på stället, och första försöken till halt och vändning till galopp :) ( Vet inte vad det heter på riktigt :D ) Alltså, (började i trav först) galopp, ner i halt så lugnt men snabbt som möjligt, stilla på alla fyra hovar, 180° vänding (halvt varv) egentligen i galopp, men vi gick över i galopp från skritt så fort vi var någorlunda raka åt rätt håll :D Det var jätteroligt, och Gino gasade på rätt ordentligt också! :D Vi fortsätter träna på sånt ;)
.
Hahahha :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: