Gino 25/3

Inte mycket till ridning, inget gick riktigt bra. Soffi hängde med i början, men gick nästan bara att skritta för det var is ungefär överallt. Sen tänkte jag att vi kan rida på gården ett tag, men kändes som väldigt händelselöst. Hoppade av och hämtade en bom, men inte hände mycket mer för det. Gino höll på och svamla, jag var trött och sur osv. Ingen riktiugt bra kobmo alltså. Tillslut slutadej ag med det, och galopperade istället. Halvt varv i galopp, sen halt, och upp i galopp igen. Blandat med lite bakdelsvändningar så att vi bytte varv och galopperade vidare. Händeselöst och riktigt dåligt.
Och så har vi tävling imon, och han har inte gått ordentligt på flera dagar... Snacka om nervrak och fart vi kommer ha... eller?
.
Kom på att jag avslutade ju det hela med att tralla runt i hagen med halsring. Travade några små sträcker, svängde runt och sånt... Jag börjar komma på hur jag ska göra så att det funkar bra nu :) Det var typ det... bästa som hände idag? Och det var bara att jag fick någon slags liten snilleblixt...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: