Min blå ''sadel''

Vet inte om någon lagt märke till det, men jag har ju gjort.... en sadel :) En barbackasadel egentligen :) Hur bra den sen blev... är ju en helt annan grej. Men tanken var, att jag ville ha en barbackasadel. Så då tänkte jag, att jag gör en ;) Ville ha något stadigare att sitta med barbacka, och vanliga sadel är så hård så tänkte att det borde funka. Så jag höll på och kämpade, misshandlade mina händer och tänkte så det rykte. Tillslut, fick jag ihop hela och jag satte den på Gino.
.
.
Väldigt... Fin blev den, men det var inte riktigt grejen ;) Funktion före utseende, fast... funktionen funkade inte.
När väl skulle klättra upp på Gino, visade det sig att hela saken dragit ihop sig. Eftersom det inte var mer än tyg, fanns det alltså inget stadigt underlag och det korvade sig. Men jag klämde in mig, och det gick väl. Dock var stöden för höga, och det gjorde att jag var tvungen att sitta med helt raka ben, och det gjorde det väldigt svårt att sitta stadigt.
.
.
Gino innan ridturen.
Ja, det hela slutade inte bra, för när vi var ''klara för dagen'' hade jag kastats i backen med huvudet före.
Om det var för alla traktorer, skotrar och bandvagnar som jagade oss, eller om det var för sadeln vet jag inte riktigt. Men planerna är, att när jag har ork och tid, Antingen göra en annan, ny och bättre, eller göra om den jag fixat. Det återstår att se ;)
Jag misslyckades med första försöket, men som sagt, nu har jag lärt mig något nytt och vet hur jag kan göra det bättre ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: