Dagens höjdpunkt

Haha, nu ska jag berätta så fint om dagens höjdpunkt.... :
Hade idrott första lektionen, har ju börjat cykla till skolan men Jenny så snacka om att man var trött i benen! Nå, i slutet hade vi alla lite free time, och jag och Jenny siktade på höjdhopp. Hoppade omkring där ett tag, Jenny körde sin James-Bond-stil, och jag gjorde någon annan konstigt sak. Men efter en stund började jag hoppa rakt över, sådär som man brukade bygga hinder och hoppa på sommaren? Lite som när man hoppar över en häck kanske. Och vi höjde upp det hela lite, och höjde igen, och igen. Och nog slog jag ett nytt rekord alltid!! Jag har inte ens hoppat på flera år!!
Gissa höjden?
*Trumvirvel*
Jag sprang då så fint och hoppade över 120 cm. Värsta rekordet!! Snacka om stolt jag är :D Och nog blev ju allt vissa personer imponerande....!! ;)
Har inte hoppat på flera år, men allt fanns kvar. Känslan när man tar sats, springer, ser ribban närma sig, mäta stegen inför hoppet i känslan, lyfta sista foten från marken och ta sig över... Härligt!!
Big Happyface people!!
-

-
Nu pasar det verkligen att säga: Enda gången jag backar är när jag tar sats!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: