Lappen 2 Maj - Måndag

Idag fick Lappen sommardäck :) Så, nu är det sommar på riktigt. Fast det är bara på riktigt på låtsas ;)
Plockade ut hästen från hagen och tränade lite från marken. Hade ett stycke grimma, långt grimskaft och dressyrspö.
Var ju som ett tag sen vi gjorde något sist, men det märktes att mycket gått in i skallen. Han var mycket mera för att lyssna än tidigare, vilket också gjorde att han bänglade på ännu mer än vanligt, men eftersom han lyssnade riktigt bra var det bara att backa honom.
Longerade lite, han gick till och med självmant ut på en riktigt stor volt, och efter ett tag började han trava utan att jag bad om det också. Förut fick jag inte ens bort honom från mig själv... (!!!) Så busade runt lite, han skakade så gulligt på huvudet sådär som han gör ;)
Råkade på en liten olucka mitt i allt också, men det hela slutade lugnt och fint borta vid stallet... :D
Märkte också att de gånger han tyckte vi skulle göra på något annat sätt så tvärade han åt sidan väldigt mycket, så då tar vi så fint vara på det vi får, och började träna på sidepass. Och nog flyttade sig kräket till häst alldels så fin t till sidan... Voi :) Nå, man får vänta och ta det som erbjuds. Och titta då vad vi fick! :D
Är riktigt nöjd med dagen...!! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: