Dag 2: Det här är jag bra på/Det här måste jag träna på

Det här är jag bra på: Jag sitter som om jag var fastlimmad i sadeln :) Det är en sak som är säkert! Under alla vilda färder med Gino ute i skogen och runt hinder... Då gäller det att sitta! Kan ärligt säga att det känns iallafall som att jag inte ens lyfter från sadeln (för det mesta) när Gino stannar på hinder. Sen har jag bra balans också. Det vet jag. Därav kommer ju klistret i sadeln också. Och så är jag bra på att rida barbacka, och det är därifrån jag fått både balansen och klistret i sadeln ;)
-
Det här måste jag träna på: Nå, även om jag sitter kvar i sadeln ser det inte alltid så bra ut. Jag måste träna på att sitta i en bättre position med lägre händer, mer upprätt och i lodrät sits. Inte dra ihop hela mig när jag ska ge någon skänkelhjälp. Och när jag följer med hästen över hindret måste jag bli bättre på att ge mer eftergift och inte låta skänkeln åka bak, då jag gör som när jag rider lätt: Tar inte stödet i stigbyglarna utan ställer mig upp med kraften från knäna. Ni vet, trycker mot sadeln med knäna så att man kan ställa sig upp :)
Fast det där med över hinder har jag ju mina anledningar till varför det brukar se ut så... Har speciellt inte haft direkt enkel möjlighet att träna med Gino. När man med honom måste vara beredd på både tvärstopp och jättehopp på en hundradels sekund, utan att ramla av!
-

Skänkeln har åkt bak en del.
-
Barbackaridning med Lappen. Själv tycker jag att jag sitter likadant som i sadel. Vissa gånger till och med säkrare och lättare :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: