2 frågor

Under dagens lektion kom jag på två, frågor kan man kalla det för.
Först: Vi jobbade riktigt mycket den här lektionen, det var tungt och Gino tjurades en hel del, men vissa stunder släppte det och det gick fint, och sen tillbaka igen. Då tänkte jag, att så är det ju som inte så ofta, så är det då så att jag måste rida på det här viset mera, så att han får mer muskler? För jag rider ju så alldeles för lite.
Men den saken gav den andra frågan:
Ska det verkligen vara så tungt att rida, för att det ska ge det ''resultatet''? Ska det verkligen krävas så mycket för att hästen ska sätta bra med muskler, och kunna jobba utan svårighet? Visst ska det väl vara tungt, och man ska få kämpa, med ska det gå genom den väg att hålla, studsa, trycka på, dra, släppa osv, till hästen ger upp och går som man vill för att slippa obehaget. För det kan ju knappast vara behagligt det där. Eller är det så att efter allt hållande så ger hästen efter för att den ''förstår vad vi vill''??
En riktigt funderare det här... : Finns det en annan väg?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: