Sleep

Från att ha stigit upp för skola på fredag morgon, till nu, kl 3 på lördag eftermiddag, så har jag sovit 2 oc hen 1/2 timme :) Jag har sovit, men ovanligt lite för min del... Har ju varit övernattning på HR, och sov då där nån timme då och då. Så idag var det ju tävling, som blev framflyttad två timmar. Kan säga att det var ju kansek itne den bästa tävlingsdagen vi haft om man säger så...
:
Första klassen var någon form av kryssklass / markarbetesbana. Tydligen skulle man trava på vissa ställen ,fatta alopp på vissa ställen och trava och galoppera över olika hinder. Men eftersom allt stod på finska och ingen var med på det hela, så lade jag och Gino upp tempot i 110 knyck, just för att ta oss över allt utan större problem. Det funkade ju så...
Nästa klass var lite halvt sådär, var en väldigt tekniskt svår bana, med många hinder och svåra svängar. Eftersom allt var som litet också, så blir Gino mycket svårare att rida, och allt bara sprätter omkring. Så, tog oss över 1an och 2an, men sen tog det stopp på 3an, som var en oxer som kändes konstigt stor. Nå, tog om det och tog oss över i världens jumbohopp. Såg lite olika världsdelar från den höjden... Nå, tog oss över 4an, så var ett lskigt klargult plank, men sen tog det stopp på 5an, en kombination. Så där var det slut för våran del.
-
Men det är som lugnt ändå, det är som det är. Har mycket bättre koll på hela hästen och nu, känner jag. Övning ger färdighet :)
Har bild och film från idag, kommer troligtvis lite senare :)
-
Postat av: sofie

du vet att första klassen var stilbedömning. Och pappa hade lyssna och ni hade typ nån 8 så :D

2011-10-08, 15:41:51 - URL: http://souffipropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: