Utmaningar Oktober

Här: http://naturalhorsemanship.ifokus.se Direktlänk till rätt sida med fler utmaningar) så hittade jag lite utmaningar man kunde göra. Tog de jag själv tänkte att jag skulle kunna jobba med, så här är dom :)
.

Utmaning nr 1

Sitt på en stol/marken och tränsa/ta på grimman, hästen ska sänka huvudet och göra det lätt för dig att ta på huvudlaget.

Utmaning nr 2

Be hästen gå igenom en squeeze medan du står uppepå ena sidan av squeezen. (använd tunnor eller något annat stabilt) och efter något varv be hästen att stanna mitt i squeezen så du kan sitta upp.

Utmaning nr 3

Öva på att be hästen sätta mulen mot en kon eller liknande, lär sedan hästen att putta omkull konen när den står på en tunna, utan att välta tunnan.

Så tog jag en egen också, som jag vet att jag kan jobba med hästarna med :)

-

Egen utmaning

Fixa ihop en lastpall, som är flyttbar, och lägg ut den på gården och få hästen att kliva upp på den på olika vägar. Också med tex. en matta på.

-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: