Äventyr

Jag känner för att göra något. Det är visserligen en del på gång idag, nu, imorgon. Men jag vill ut på stora äventyr! Imorgon ska jag och Gino på ett litet äventyr. Vi ska ut och rida på isen! Testade att fara ut en liten sväng idag, men ja... Efter många OM (Tänk om vi drunkar!!) och MEN (Men isen kanske går sönder!!) under ca 10 minuter, med bankande hjärta och stenspända muskler, sjönk vi ihop till marknivå och smög så fort och tyst som möjligt ut på isen. Väl ute en bit sa vi ''Hoh! Vi klarade det!! Herregud!!'' Insikten över allt vi överlevde gjorde oss så väldigt himla lättade och glada så att alla gränser i huvudet försvann och vi frustade och stirrade med spetsade öron, högt huvud och supersnabba steg!
Så imorgon ska vi ut på långritt på isen. Det ska bli roligt.
Man kan dock aldrig få riktigt nog av äventyr. Och det finns en hel fri vecka med lovat bra väder, och det finns inget äventyr på gång. Det gör mig lite ledsen. Därför får vi sätta ihop lite äventyr, så att vi har något att leva på!
-
Bild från idag.
Känslan när man kan rida hur långs som helst då isen aldrig tar slut.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: