Barndomsminnen och vacker utrustning

Vi har återupplevt gamla barndomsminnen idag <3
Dock har hade vi inte minnena tillsammans, men ändå. Nu har vi det! Med sånt som hopprep, Twist och saftkalas. Det var tider det!
-
-
Under nästan hela kvällen har jag suttit och tittat på fin utrustning till Gino. Det tar aldrig slut det där! Mycekt pengar har jag inte heller...Men, jag är klar nu i alla fall, och har kommit fram till vad vi ska ha! Det passar bäst till Gino, och till dressyrsadeln, så allt kommer vara i brunt med guld.
Det är ju då akademisk ridningsstil på det hela, vilket jag tycker är superfint!
Sparaspara pengar nu!
Nån gång ska jag lycaks införskaffa mig en annan sadelgjord oxå. Den passar inte riktgit oss den vi har nu. Och för att kunna fortsätta använda allt det här och sadeln, så har jag ännu en anledning till att hålla Gino smal... Hahah....
-
Kände at jag behövde tillägga att alla saker kommer ha en funktion som jag vill ha, annars skulle jag inte köpa det. Vi håller ju inom den här ridningen nuförtiden, därav den enligt mig, passane utrustningen :)
Postat av: Alexandra Wirgart

Kan du principerna är det bara att prova! Prova en stång, gärna med tungfrihet då de flesta hästar föredrar det. Jag började med ett vanligt stångbett (som jag har nu) när jag var 12 år på min dåvarande ponny. Är din ponny van med kapsonen är det bara att prova utrustningen. :) Du behöver inte vara rädd för stången, bara vara lite försiktig om du är van vid vanligt tränsbett.



Börja att rida med hängande stångtygel och prova dig fram. Det kan faktiskt inte bli så mycket fel, och som du säger så har du ju provat förut med ett jaktkandar.



När du börjar känna lite på stången, börja väldigt lätt och bara lirka lite på lillfingret eller krama handen lite. Så mycket mer behövs oftast inte för att det ska bli reaktion (mer än så vill man inte ta i stången). Sedan kommer du snart känna hur du och din häst reagerar på det.



Lycka till! Ställ fler frågor om du känner dig osäker. :)

2012-04-12, 23:02:39 - URL: http://equiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: