Heja Happisvädret!


Heja Happisvädret! Plusgrader, lite sol och lite regn. Snön kanske börjar försvinna mer nu då! Vill hade där jämna fina vägarna som man har på våren. Inte nu dock. Men, snart är det maj! Om en och en halv månad är det juni, och om två månader är det SOMMARLOV! Härligt! Och om lite mer än en månad så är alla Nationella prov gjorda också. Det är itne mycket kvar nu, helt enkelt.
Nu är fölis, även numera döpt till Maximilian, en hel månad gammal! (+ en dag) Han är rund och fin lilla Milian. Kanske lyckas få nån månadsbild med min superbraiga kamera.
Jag och Gino ska iväg och jobba på magen i skogen idag. Får dock se hur skorna håller, senast vi jobbade på magen tillsammans med Becky och Jóra, då rullade skon av där i slutet. Så ja... Vi väntar på hovslagaren kan jag säga!
Ska även lyckas smörja alla saker idag. Det behövs. Det är två sadlar, fyra träns och två martingaler. Inte så himla mycket, men en del. Ska nog bänka mig ute i stallet istället för inne på hallgolvet när det är två sadlar som ska med. Eller... Sadlarna fixar jag nog ute, resten inne. Är ju kallt ute ännu.
Jajajjaj. Ska samla ihop energi och gå ut om ett tag. Inte ännu dock, det är fortfarande morgon.
.
Hahah. Läppen :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: