Kungen och hans häst

Idag lekte jag och Gino; Kungen och hans häst. Och jag tyckte då allt att vi var ett bra duktigt par!
Tänkte mig, att om jag var en kung som var ute på tåg genom min stad, då skulle jag inte titta ner i marken. Jag skulle titta rakt fram. Jag skulle sitta upprätt, och sitta ner i sadeln hela tiden. För att det skulle vara möjligt var min häst tvungen att gå i en stadig och lätt trav, som jag inte skulle behöva hålla koll på att han höll hela tiden. Osv. Alla förstår? Det var superroligt, och gick jättebra! Gjorde även lite rivstarter, från halt till galopp, och det bruakr vi vanligtvis inte lyckas särskilt bra med på hemma plan! Kungens häst var även rätt så duktig och säker bredvid den skottande grävmaskinen. Så ska det vara!
Allra stoltas är jag nog ändå över slutet, där vi först i skritt tränade på att lyssna på ''nu är handbromsen i!'' vilket betyder sänkning av mitt bäcken, och då ska han gå kort och sakta. Använde det sen i trav för att han inte ska pinna på så mycket, och det fungerade! Tänk min glädje sen när jag i vår fina trav, som jag kunde sitta i utan problem, även kunde ställa åt sidorna och gå in i svaga öppnor åt båda hållen! Utan motstånd. Jag är så stolt över min kungliga häst! Och jag vet att det märks genom min mycket skrytsamma text ;) Ta det med min lycka och en nypa salt!
-
Länkar till några bilder på statyer av kungar och deras hästar, som inspererade mig till dagens ridning!
-
http://static.beta.pixgallery.com/images/detail/R/F/D/PIX-RFDWMV.jpg
-
http://erik56.blogg.se/images/2008/staty2_15197284.jpg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: