Ridning!

Funderade idag på om jag och Gino skulle ta ett lätt eller hårt pass, men kom fram till att vi skulle varken rida ett långt, ett kort, ett hårt elelr ett lätt pass, utan vi skulle rida ett bra pass! Och nog fick vi ett bra pass alltid... ;) Gino, sin stora mage till trots, gick riktigt fint. Det är roligt att rida! I sommar har magen växt, men vi har bara släppt efer ett hål på sadelgjorden! Och äm... använder endast dressyrsadeln då hoppsadeln tar emot magen så den trycker helt fel på ryggen... Oups! Hahah :D
-
Något tänkvärt inom ridning:
I början av sommaren såg jag och min syster ett videoklipp om dressyr. De snackade en hel massa, men en grej var: Om hästen går emot ditt tygeltag, att den drar emot din hand med huvudet, är det egentligen inte din hand den inte accepterar, utan det är din skänkel den inte accepterar. För att lösa det, ska du istället för att dra tillbaka i tygeln, hålla handen stilla och trycka med samma sidas skänkel tills hästen släpper, och då släpper du också efter. Ex. om du tar i höger tygel och hästen inte följer tygeltaget, utan istället går emot, ska du trycka med höger skänkel för att det ska släppa. Det funkar! Har ridit efter det sättet hela sommaren, och det går bättre än någonsin i dressyren! Det är värt ett försök, mina vänner ;)
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: