Stress och häst går inte ihop

Insåg på riktigt idag, att med hästar, i det här fallet ridning, funkar det inte när man stressar. När man vill ha något på ett visst sätt i ridningen, och man vill ha det nu, då försöker man så mycket för att få till det, så att det inte går. Samtidigt glömmer man bort allt annat, som sitt vanliga sunda förnuft, och man får inte ihop något alls. Inget alls. Bra nu att jag insett det på riktigt, så att jag vet det. Ta det lugnt och låta det ta tid. Det går fortast så. "Den längsta vägen är den snabbaste." Så heter det väl? Sant är det i alla fall.
-
Jag har ett knottbett på min arm. Det har svullnat upp stort. 10 cm brett. Kom igen, ett knottbett?! Men ja, tydligen.
Ont gör det också.
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: