3 senaste ridpassen

Måndag: Gino
Gårdagens markarbetslektion gick superbra! Massa bommar efter varandra, sammanlagt hela 18 st! (Inte på rad dock, haha) Och alltid har det altid varit så att ponnyn varit på något vis annorlunda när bommar legar framme, men den här gången var han superfin, sig själv till 100% och allt gick superbra! Det är något jag kommer kunna leva på länge...Kärlek till det!
-
Tisdag: Gino
Idag gick det inte särskilt bra. Fast till skillnad från alla andra misslyckade gånger kunde jag ta det den här gången. Egentligen gick det väl rätt bra ändå, om man tänker efter. Han flyttade superfint i skänkelvikning, och vi fick nästan till ställnignen åt höger också. Men galoppen funkade inte alls, och det brukar den göra. Så det var väl det som kraschade. Han kan mycket väl ha träningsvärk från de senaste dagarna.
Jag gav upp, blundade och tittade in i mörkret bakom mina ögonlock, och så red jag. Skritt, trav och galopp. Kände bara hästen under mig...
-
Tisdag: Lappen
Idag var Lappen på bra och piggt humör, och när han är det då går det för det allra mesta superbra! Och idag var det en av de gångerna. I både skritt och trav flyttade vi runt till öppna och vidare direkt till skänkelvikning. På sådantdär mjukt och fint sätt så att det bara är att vända på kroppen så funkar det. Älskar de stunderna tillsammans med Lappen!
-
Eftersom Gino troligen har träningsvärk kom jag fram till att det nog inte är så passande med ett ordentligt kondispass imorgon som jag planerat, speciellt eftersom det kommer bli mycket hoppning kommande dagar. Därför gör vi om lite grann! Lite dressyr imorgon istället, och sen tar ve det lugnt på torsdag. På fredag ska vi fortsätta efter schemat och klättra över lite hinder här hemma på gården, och så tar vi det lugnt på lördag igen innan det blir hoppning två dagar därefter!
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: