Hästar och paj!

Igår vaknade jag 10 i 7, utan alarm. Härliga lördag. Däremot idag, när jag måste stiga upp kl. 7, då skulle jag kunna sova hur länge som helst... Ska nog byta dag vad gäller o sätta ut hästarna med mamma på helgerna. Igår flyttade en ny dressyrsadel hem till oss! En brun fin sak som jag köpte av min vän Jennifer. Så nu kan ni tänka er, Gino har en dressyrsadel! En brun! Så den var vi ute o red i en sväng igår.
Senare kom Sofie, så resten av lördagen tillbringades med henne! Hon fotade när jag red Lappen, vi bakade en äppel peper pot paj som verkligen var paj... Men god var den ändå! Hann till och med åka lite i backarna här hemma.
-
Vår underbart goda pajiga äppel pepper pot paj!
-



Foto: Sofie
-
Imorse, som sagt, ringde alarmet kl. 7. Satte ut hästarna, pressade lite frukost och åkte till HR för årets första ''hoppträning''. Vi var helt borta. Och jag menar verkligen helt borta. På slutet tog vi oss igenom var lilla bana på tre hinder på 60 cm ganska lugnt. Frågar mig själv om det verkligen är det här vi ska göra. Både de här dagarna före, och nu efteråt också, känns det som att ja, vad roligt och sådär. Men känslan när jag väl red runt på banan säger något helt annat... Måste bestämma mig nu också. Under kommande dagarna är det markarbete på måndag, kurs på söndag och hoppning på måndagen igen. Synd att det inte är sommar så att jag kan ta en prästkrage och dra vill, vill inte, vill, vill inte, vill... Men om vi skulle åka in och träna själva kanske vi skulle få tillbaka flytet. Får se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: